پژوهش مدل هاي تعالي سازماني وارزیابی عملکرد

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
توضیحات:
دانلود پژوهش با موضوع مدل هاي تعالي سازماني وارزیابی عملکرد،
در قالب doc و در 88 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن:
2-1- مقدمه
امروزه بنگاه هاي اقتصادي كشور در فرآيند جهاني شدن و پيوستن به منظومه تجارت جهاني با چالش هاي بيشماري مواجه هستند. حضور در بازارهاي جهاني وحتي باقي ماندن دربازارهاي داخلي مستلزم رقابت با رقباي قدرتمند است و با توجه به گسترش و پيچيدگي اهداف ، فرآيندها وساختار سازماني درصحنه رقابت، سازمان هايي مي توانند به بقاي خود ادامه دهند كه نسبت به خواسته ها وانتظارات مشتريان و ذينفعان پاسخگو باشند، همچنين به سود آوري و ثروت آفريني به عنوان شاخص هاي كليدي و برتر سازماني توجه كنند.
مدل هاي تعالي سازماني يا سرآمدي كسب و كار به عنوان ابزاری قوي براي سنجش ميزان استقرار، درسازمان هاي مختلف به كار گرفته مي شوند. با بكارگيري اين مدلها سازمانها مي تواند از يك سو ميزان موفقيت خود را دراجراي برنامه هاي بهبود در مقاطع مختلف زماني مورد ارزيابي قراردهند و از سوي ديگر عملكرد خود را با ساير سازمانها به ويژه بهترين آنها مقايسه كنند. مدلهاي سرآمدي كسب و كار پاسخي است به اين سوال كه سازمان برتر چگونه سازماني است ؟ چه اهداف و مفاهيمي را دنبال مي كند و چه معيارهايي بر رقباي آن حاكم است؟
و . . .


فهرست مطالب:
2-1- مقدمه
2-2- تاریخچه کنترل کیفیت
2-3- مدل های تعالی سازمانی
2-3-1- تاریخچه تعالی سازمانی
2-3-2- تعریف مدل تعالی سازمانی
2-3-3- اصول و مفاهيم اساسي و بنيادين
2-3-4- مزایای مدل تعالی سازمانی
2-3-5- انواع مدل های تعالی سازمانی
2-3-5-1- مدل دمینگ
2-3-5-2- مدل مالکوم بالدریج
2-3-5-3- مدل جایزه کیفیت اروپا (EFQM)
2-4- ارزیابی عملکرد
2-4-1- تعریف ارزیابی عملکرد
جدول2-1- ابعاد بررسي يك سيستم ارزيابي عملكرد
2-4-2- اهداف ارزیابی عملکرد
2-4-3- محدودیت های ارزیابی عملکرد
2-4-4- دسته بندي مدل هاي ارزيابي عملكرد
ز( مدل ارزش فرآيند
ح)هزينه يابي بر مبناي فعاليت
ط) مدل مثلث خدمات
شکل 2-5- مدل مثلث خدمات
ي) مدل كارت امتيازي متوازن
ك) مدل منشور عملكرد
شکل 2-7- مدل منشور عملکرد
جدول 2-7- مقایسه فرآيندهاي توسعه سيستم ارزيابي عملكرد
2-4-5-الزامات سيستم اندازه گيري عملكرد
جدول 2-8- الزامات يك سيستم مناسب اندازه گيري عملكرد
جدول2-9- الزامات يك سيستم اندازه گيري عملكرد
2-4-6-الزامات شاخص هاي اندازه گيري عملكرد
2-4-7- موانع پياده سازي سيستم هاي اندازه گيري عملكرد
2-4-8- جمع بندي
2-5-مدل هاي خودارزيابي (جوايز كيفيتي)
2-5-1- جوايز كيفيتي
2-5-1-1- جايزه كيفيت دمينگ
2-5-1-2- جايزه كيفيت مالكوم بالدريج(MBNQA)
2-5-1-2-1-معيارهاي اصلي جايزه كيفيت مالكوم بالدريج
2-5-1-3- جايزه كيفيت اروپا
جدول 2-16- عناوين محورهاي جايزه كيفيت اروپا، تعاريف، امتيازات و معيارها (مجموعه توانمندسازها: ۵۰۰ امتياز)
ادامه جدول 2-16- عناوين محورهاي جايزه كيفيت اروپا، تعاريف، امتيازات و معيارها (مجموعه نتايج: ۵۰۰ امتياز)
2-5-1-3-3-روش ارزيابي سازمان ها براي دريافت جايزه كيفي اروپا
2-6- مقایسه انواع مدل های تعالی سازمانی

منابع دارد

دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 14016 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 88

حجم فایل:1,370 کیلوبایت

 قیمت: 38,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب doc و در 88 صفحه، قابل ویرایش.